HTML

Két vándor

Ez a blog elsősorban a vándortáborozásról szól. Szeretnénk segítséget, jó tanácsokat adni a kezdő túrázóknak, leírjuk az általunk bejárt túra látnivalóit, tapasztalatait, sztorijait.

Új blogunk:

Geotúrák a Bakonyban és túrák máshol

2011.08.07. 21:42 vuk087

16. nap: Nógrádsipek – Becske: „Pihenőnap” - Túl a harmadán!

A kb. 26 km-es napi távhoz képest ez egy könnyű nap volt, igazi „pihenőnap”. Gyors reggeli „zuhanyzás” után frissen és üdén robogtunk le Cserhátsurányba, ahol egy kávé mellett megreggeliztünk és mesét néztünk. Sajnos pont a Hupikék törpikék közben kellett továbbmennünk, mert úgy számoltuk, hogy Ternyén találkozunk Eszti évfolyamtársával, Tündivel és annak barátjával, Balázzsal. Mivel az út igen jó volt, nagyon gyorsan haladtunk, hamar beértünk a faluba. Itt megláttunk egy Csipkemúzeum táblát, ami nagyon újnak tűnt, meg is kerestük és megnéztük. Egy nagyon kedves hölgy mesélt itt a különböző csipkékről, elmagyarázott és megmutatott mindent – mindenkinek csak ajánlani tudom a helyet!
Ternye után viszonylag kevés jelzés volt (nem is nagyon lehetett hova festeni), de emlékezetből is odataláltunk Szandaváraljára. Már a falu előtt összetalálkoztunk Tündiékkel (ők Becskéről jöttek elénk és visszafele már velünk mentek ugyanoda). Ebédelni a falu parkjában ettünk, ahova kísérőink valóságos terülj-terülj asztalkámat varázsoltak: almapálinka, töltött csirkecomb, szilvás süti volt a menü. Talán mondanom sem kell, hogy pillanatokon belül eltűnt minden az asztalról – köszönjük szépen még egyszer!
Palackjainkat a frissen kitisztított gémeskútból töltöttük meg, majd felmásztunk a Szanda-várba. Ez a művelet nemcsak az út meredeksége, hanem a szederbokrok mennyisége és minősége miatt is sokáig tartott. A várban ezért hosszú, jól megérdemelt pihenőt tartottunk, gyönyörködtünk a párás légkörben kissé lecsökkent méretű kilátásban: megmutattuk Tündiéknek, hogy kb. merre aludtunk, merre mentünk és hol fogunk ma aludni.
Becskére nagyon hamar beértünk: jó volt a társaság és az útra sem nagyon kellett figyelnünk most (ők tudták, hisz ma már egyszer megtették). Felmásztunk a sztúpához (csináltak járdát is felfele, elég trehányra sikerült, és ezen még a kővel kirakott napocska sem segített), megnéztük itt is a kilátást és kiolvastuk az összes tájékoztatótáblát. Ez után nem maradt más hátra, elmentünk pecsételni (és búcsúsört inni) a Vadász presszóba, megtöltöttük a másfeles üvegeket is, majd Tündiéktől érzékeny búcsút véve, elindultunk a szálláshely felé. Köszönjük még egyszer hogy velünk jöttek, reméljük, találkozunk még a túra folyamán!
A sátrat a vasút közelében vertük fel: Eszti szalmából puha ágyat vetett, még kis párnát is csinált, és erre állítottuk fel a sátrat. Itt a száraz tarló miatt nem mertünk tüzet rakni, brokkolikrémleveses kását csináltunk vacsira, gyorsan lezuhanyoztunk és bebújtunk a sátorba. Épp idejében, mert a vasú túloldaláról idehallatszó dörgésből kis eső kerekedett és a legszélét mi is elkaptuk. Szerencsére nem sok esett és remélem nem is fog...
Ja és a kocsmában összeszámoltuk, ma már kicsivel több, mint a harmadát megtettük az OKT-nek. Fizikailag jól bírjuk, ha nem lesz sok eső, akkor pszichésen is bírni fogjuk.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biciklis 2011.08.07. 22:05:37

Nagyon szép teljesítmény !
Büszkék vagyunk rátok ! és : Józsinak nagyon boldog születésnapot kívánunk.

Szotske 2011.08.08. 00:03:03

Ez a csipkemúzeum nemrég nyílhatott Terényben, régen csak orsósmagnó múzeum volt.

molyhos 2011.08.08. 06:51:29

Ott a végén a kulcsmondat; ez főleg lélektani sport.

vuk087 2011.08.08. 20:09:50

@Szotske: igen, ha jól emlékszem, akkor júl. 22-én nyílt.

szemestundi 2011.08.08. 20:45:49

Köszönjük a túrát, mi is nagyon jól éreztük magunkat.
Apropó: Boldog Szülinapot Józsi!
Csak így tovább, ügyesek vagytok :)