HTML

Két vándor

Ez a blog elsősorban a vándortáborozásról szól. Szeretnénk segítséget, jó tanácsokat adni a kezdő túrázóknak, leírjuk az általunk bejárt túra látnivalóit, tapasztalatait, sztorijait.

Új blogunk:

Geotúrák a Bakonyban és túrák máshol

2011.08.15. 22:36 vuk087

24. nap: Piliscsaba – Dorog

Reggel viszonylag időben sikerült kelni, majd berobogtunk Piliscsabára reggelizni. A vasútállomás előtt van zöldséges (finom, kemény paradicsom), hentesárubolt (finom zsír), rendes élelmiszerbolt (minőségi kenyér és lekvár), ahol automatából finom termelői tejet lehet kapni... Szóval nagyon bekajáltunk, alig bírtunk felkelni a padról... Végül csak felkeltünk és Piliscsévig csak azért álltunk meg, hogy a hosszúnadrágot rövidre cseréljük.
Piliscsév és Klastrompuszta közt elég érdekes út volt: az ösvény eleinte szó szerint egy vízfolyásban vezetett (vagy a vízfolyás találta meg magának az ösvényt?), majd pedig virágzó aranyvessző-táblák mellett. Nem volt túl kellemes, főleg, hogy allergiás vagyok...
Klastrompuszta viszont nagyon szimpatikus hely volt: viszonylag rendezett a pálos kolostor romja (láttuk már többször is, de akkor is meglepő, milyen kicsi), találtunk egy működő kékkutat is, ahol jól lemosakodtunk...
Kesztölc környéke megintcsak megér egy misét: a falu felett elterülő szép és szederben gazdag rét, a Kétágú-hegy sziklás-erdős oldala és a panoráma Kesztölcre, Dorogra, a Getére, kicsit a Dunára is... Szép volt!
Kesztölcön már-már kötelező jelleggel (vagy már hagyományból?) megálltunk a Hársfa kocsmánál, majd robogtunk tovább Dorogra. Ez a szakasz sosem tetszett nekem: jellegtelen akácos erdő, homokos talaj...
Dorogon a pecsét a vasútállomásos van. Mivel a jegypénztár zárva volt, a forgalmi irodából kértünk pecsétet. A helyi forgalmista még nem volt ott, csak egy esztergomi nő, Eszti meg nem vasúti bélyegzőt, hanem OKT bélyegzőt kért. Erre a hölgy reakciója: itt olyan nincs, már csak azért sem, mert Esztergomban sincs olyan... Végül csak megérkezett a helyi ember és kaptam is tőle pecsétet.
Feltankoltunk fejenként 3 liter vizet a temetőben és úgy indultunk neki a Getének. Meglepően hamar, kevesebb mint másfél óra alatt felértünk Csolnok felett levő szálláshelyünkre.
Ma fog érkezni hozzánk egy új csapattag, Dr. Fábián Dezső, aki a tervek szerint péntekig velünk túrázik, és mivelhogy ő kezdő vándortáborozó, majd igyekszünk beavatni a műhelytitkokba:) Úgy volt, hogy 5-kor találkozunk Dorogon, de végül csak egy későbbi vonatot kapott el, így most a sötétben caplat fel táborhelyünk felé. Most még tábortűzzel várjuk, de ha tovább erősödik a szél, könnyen lehet, hogy el kell oltanunk...
Egyébként csodaszép sárgás-vöröses színű a hold...

Vuk

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.