HTML

Két vándor

Ez a blog elsősorban a vándortáborozásról szól. Szeretnénk segítséget, jó tanácsokat adni a kezdő túrázóknak, leírjuk az általunk bejárt túra látnivalóit, tapasztalatait, sztorijait.

Új blogunk:

Geotúrák a Bakonyban és túrák máshol

2011.08.22. 22:53 vuk087

31. nap: Római-fürdő – Kőris-hegy: Otthonos terepen

Éppen ma egy hónapja indultunk...nagyon fura érzés.
Tegnap este alaposan megfürödtünk a kellemesen 10-15 fokos Gajában, így viszonylag tisztán és üdén keltünk. A sátrat sajnos megint vizesen kellett elrakni, nagyon harmatosak errefelé a reggelek.
Gyönyörű látnivalóval indult a nap: mivel valamivel a Római-fürdő előtt, egy kijelölt sátrazóhelyen aludtunk, ma reggelre esett a vízesés. Elég sok időt töltöttünk ott, mászkáltunk a sziklákon, fényképezgettünk. Csodás hely, mindenkinek ajánlom!

A Gaja mentén bementünk Bakonynánára, ahol jól bereggeliztünk, majd mikor találtunk alkalmas kékkutat, kimostuk a ruháinkat. Így eléggé elhúzódott a reggel, 10 körül indultunk tovább.
Érdekes, őserdőt idéző részen haladtunk tovább. A jelzések minősége sajnos romló tendenciát mutat: itt is szépen megoldották, kis műanyag táblákat szögeztek ki, a gond csak az, hogy szinte kizárólag az ellenkező irányból...(talán mert az OKT50 abba az irányba ment?)
Némi műút után beértünk Zircre. Nekünk innentől kezd igazán otthonos lenni a terep, ide már könnyen el lehet jutni Pápáról busszal, régebben elég sokat jártunk erre, és az első túraélményeink is a Magas-Bakonyhoz kötnek. Ezért különösen kedves hely ez nekünk, ráadásul holnap még anyukámék is meglátogatnak minket.
Zircen meg akartuk nézni a Természettudományi Múzeumban kiállított két mamutot, de sajnos hétfőn zárva van a múzeum. Ezért még vissza kell jönni a közeljövőben. A tegnapi posztot is itt töltöttük fel, a szurdokban valahogy nem volt térerő, így kissé megkésve indultunk el a napi táv nehezebb részére.

A jó melegben már a Borzavár előtti kisi hegy is alaposan megizzasztott minket, majd a Szépalma előtti kaptató sem volt semmi, de utána jött a felkapaszkodás a Kőris-hegy legmeredekebb oldalán. 230m emelkedés másfél km-en. Még sosem másztunk fel innen, de lefelé is nagyon meredekre emlékeztünk. Ehhez képest sikerült egyszuszra felérnünk, bár alaposan kifáradtunk a végére.
A kilátóból sajnos nem volt az igazi a panoráma, nagyon párás az idő. Holnap próbálunk nagyon korán indulni, ezért a kilátóban alszunk sátor nélkül. Azért altatni ma sem kell minket...

Eszti

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MacGyver · http://www.zivatar.hu 2011.08.23. 22:21:01

Múlt hónapban mi is jártunk ám a Római-fürdőnél:
www.flickr.com/photos/egfigyelo/6007681255/in/photostream

A zirci múzeum tényleg jó, érdemes megnézni. Meg még a keszthelyi Balaton múzeumot is érdemes, az az egyik kedvencem.