HTML

Két vándor

Ez a blog elsősorban a vándortáborozásról szól. Szeretnénk segítséget, jó tanácsokat adni a kezdő túrázóknak, leírjuk az általunk bejárt túra látnivalóit, tapasztalatait, sztorijait.

Új blogunk:

Geotúrák a Bakonyban és túrák máshol

2011.07.31. 21:09 vuk087

9.nap: Kelemérről Mályinkáig - Az első nap, amikor nem áztunk meg!

Ugyan kissé kényelmetlenül aludtunk a Mohos-házban (kemény volt a padló, meg túl meleg volt, mivel megraktuk a kályhát), nagyon biztató volt a reggel. Tiszta, szinte teljesen száraz ruhák, száraz sátor, még a nap is majdnem kisütött.

Megnéztük a keleméri mohos tavakat. Nagyon érdekesek, bár csak messziről láttuk a dagadólápot, mert magas a vízállás. Az viszont kissé lehangoló, hogy a fokozottan védett erdő határát mindenhol tarvágás jelzi...

Viszonylag hamar beértünk Putnokra, de ott elég sok időt eltöltöttünk, gyógyszertár-kereséssel (fogytán a leukoplasztunk), és egyéb vásárlással. Visszaadtuk a Mohos-ház kulcsát, cserébe még egy kis tájjellegű szilvát és ribizlilekvárt is kaptunk. Még egyszer köszönünk mindent!

Putnokon várt ránk Turi Zsolt, ELTÉs túratárs, aki Szarvaskőig fog elkísérni minket.

A város után találkoztunk szembe az OKT50 csapatával. Kicsit csodálkoztak, hogy miért nem hozzájuk csatlakoztunk (sajnos nincs 67 napunk rá, és különben is kis csapatban érdekesebb), de azért sok szerencsét kívántak nekünk. Nagyon jól esett, hogy többen hallottak már a mi „kis” utunkról.

A mai nap ritka sok aszfaltot tartalmazott, legalább a napi 2/3át így tettük meg. Ez persze jobb, mint sárban, de azért eléggé tönkreteszi a lábat. Az én talpam sajnos Uppony után nagyon begörcsölt, remélem holnapra jobb lesz.

Mályinkán egy évfolyamtársam nagymamájánál alszunk. Úgy volt, hogy sátrazunk, de féltett minket a hidegben (még eddig sosem fáztunk éjjel), mondta, hogy inkább bent aludjunk. Úgyhogy ma is első osztályú szállásunk van. Ritka rendesek errefelé az emberek!

Eszti

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petami87 2011.07.31. 21:35:10

Remélem nem baj hogy tudtak rólatok. Én említettem még nekik az OKT 50-en napjaimon. Hajrá!

kakukKata 2011.08.01. 15:29:26

Azt, hogy arrafelé egész más az emberek mentalitása, az idegenekhez való viszonyulása mint Budapesten, szerintem már mindannyian tapasztaltuk, akik arra jártunk. Ezért is szeretünk a keleti végeken túrázni...Kitartás, drukkolunk Nektek!

gulyasattila 2011.08.01. 15:52:53

Kedvenc környék, legrosszabb időben... De ha minden igaz, Szarvaskőtől Hollókőig már sütni fog a nap. A többi még meglepetés, de nyomokban jégesőt tartalmazhat (villámfénnyel, ózonillattal, szivárvánnyal).
Egyébként a 'Pesti fotelből nézve, mintha tegnap előtt indultatok volna, pedig 266 kilométert tettetek meg a kéken, ez már autóval is fárasztó!

lilabirka 2011.08.02. 13:35:19

Az OKT50 teljesen más műfaj! Ők épített szálláson alszanak, és úgy tudom, váltótúra (senkinek eszébe sem jut végigcsinálni). Persze, hogy nem velük mentek.

Én gyerekekkel is mentem sok tíz kilométert csomaggal, éjszaka, nem vagyok fél(t)ős, nem is ismerlek titeket, mégis - olvasgatva minden körülményt - kicsit aggódom a fizikumotokért (nehogy egyszer csak a falu háziorvosánál kössetek ki, aki rátok parancsol, hogy 1 hét pihenő). Ha végre lehet lábat szárítani a napon heverészve, akkor biztos mindjárt jobb lesz!

petami87 2011.08.02. 14:58:38

4-en csinálják végig. :) Van köztük aki felére ment viszont nagyzsákkal, sátorral. :)