HTML

Két vándor

Ez a blog elsősorban a vándortáborozásról szól. Szeretnénk segítséget, jó tanácsokat adni a kezdő túrázóknak, leírjuk az általunk bejárt túra látnivalóit, tapasztalatait, sztorijait.

Új blogunk:

Geotúrák a Bakonyban és túrák máshol

2011.08.03. 22:29 vuk087

12. nap: Sirok – Kékes-tető: Csúcs időben, csúcsformában jutottunk fel a csúcsra!

Előzetes tudnivalók: mikor legutóbb erre a szakaszra szerveztünk túrát, egy nagy túrázó ismerősünk kérésére úgy szerveztük meg, hogy Sirokról feljövünk busszal Mátraházára és onnan lefele gyaloglunk. Az ok: szerinte Sirok felől a Kékesre nagyzsákkal nem lehet (=lehetetlen) felmenni. És ezt egy olyan ember mondta, aki egyébként egy-két teljesítménytúrán 100 km-eket is lenyom néha. Azóta egyszer már felmentünk és most megint: fél8 körül indultunk Sirokról, 2-kor Oroszlánvárról, 6-kor már a csúcsfotó készült.

Kicsit részletesebben:

Reggel arra ébredtünk, hogy a köd ellopta a várat, a fákról meg csöpög a víz. Szerencsére hamar jó idő lett, reggel már kék eget láttunk. A faluban gyors bevásárlás után még megpróbáltunk vizet tölteni, de egyetlen nyomós kutat sem találtunk. Kicsit abszurd, hogy 10napos ázás után most vízhiánnyal indulunk neki a Mátrának...

Küzdelmes, meredek, nehéz út volt. Errefelé nemrég hatalmas vihar lehetett, letört ágak, kidőlt fák hevertek mindenfelé. A jelzések is érdekesek voltak: gondolom elkezdték felújítani, de ők nem a szabvány fehér alapot használják, hanem csak szimplán húznak két fehér csíkot, közé a kéket és kész. Így aztán láttunk régi és új jelzést, csak fehér csíkokat illetve olyat is, hogy a leszürkített régi jelzésre csak a fehér széleket festették fel, fehér-szürke-fehér jelzést kapva. Mindezek a jelzések nagyon sokat segítettek a tájékozódásban.

Az első remek kilátást a Gazos-kőről élveztük: lehetett látni Sirokot és Recsket is.

A Remete-forrásnál töltöttünk vizet a palackokba, majd ezzel a nehezített felszereléssel másztunk fel Oroszlánkőre. Brutálisan meredek oldala van, én ugyan egyszusszra felmentem, Esztinek már lassabban ment. A hegytetőről a recski bánya felé irányuló panorámában gyönyörködve ebédeltünk.

Ezután már csak szép kilátásokkal és meredek hegyoldalakkal jellemezhető útszakaszon mentünk végig a nap csúcspontjára: a Kékesre. A csúcsfotó elkészülte után egy kis vendéglőben isteni somlói galuskát ettünk és itt ittam meg a csúcssört is. Egyébként a Kékes nem egy kéktúrázó-barát hely: minden hamar bezár, butiksor a csúcskőnél, előkelő vendéglők... Keletebbre valahogy jobban éreztük magunkat...

Szálláshelyként az egyik esőbeállót szemeltük ki a sípálya mentén. Bár a fa még nem száradt meg rendesen, sokkal hamarabb sikerült megrakni a tüzet, amin Eszti nagyon finom lencsét főzött. Hamarosan hálótársakat kaptunk: két csaj csatlakozott hozzánk, akik reggel velünk ellentétesen, Sirokra tartva kékeznek.

Összefoglalva: ragyogó napsütés, néha hűsítő szellő, tökéletes fizikai erőnlét... Mindez együtt tökéletes napot eredményezett. Legyen ilyen minden napunk!

Vuk

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petami87 2011.08.03. 23:48:12

Gratula!

Remélem joe-ra vonatkozott mert ha rám akkor tiltakozok!!! Úgy értettem én anno(mert valami hasonlót mondtam ha rám gondoltatok) hogy fizikailag/testileg túl nagy árat fizet ezért, 20km/1500 az embertelen... egy két hetes vándortáboron, ahova bárki csatlakozhat a listáról...

Kékesnél már csak Ágasvár drágább... :)

biciklis 2011.08.04. 17:16:11

Ügyesek vagytok !
Örülök,hogy végre jó időtök is volt.

MacGyver · http://www.zivatar.hu 2011.08.04. 17:20:37

Ejha, jól nyomjátok :-)
Most találtuk (illetve Jani találta) csak meg a blogot, úgyhogy figyelni fogom, merre jártok. Hajrá :-)
Amúgy jól kifogtátok a legótvarabb időt.

nyugis kocsis 2011.08.04. 20:56:43

Nagyon szépen haladtok,sokan figyelnek Titeket,olyanok is akik nem írnak,csak csendben szurkolnak.
A Kékes a kommersz turistáké főleg,ez van sajnos...
Keletebbre jobban éreztétek magatokat?Ez így van!Előítéletekkel kezdtem a kéktúrát,a nyugati részt és a főváros környékét tartottam jobbnak,barátságosabbnak...
Most meg azt gondolom szinte befejezvén a kéktúrát hogy értelme (szinte) csak Nógrádtól keletre van,a Zemplén a Cserehát(!) ,a Mátra,a Cserhát és a Bükk minden pénzt és fáradtságot megér.
Persze szép a nyugati rész is,de az igazi akkor is az Észak-Magyarországi szakasz.

nyugis kocsis 2011.08.04. 20:57:26

Ja ismét hobobobo voltam,csak itt még mindig ez a hülye nickem uralkodik!:-)

nyugis kocsis 2011.08.04. 21:14:45

Picit továbbgondolva a történetet...helyesbítenem kell,nagyjából Várgesztestől keletre ismét elő-előjön ez a kéktúrás érzés,minél messzebb a fővárostól annál erősebben.
Viszont soha sem éri utol az Észak-kelet Magyarországi feelinget !
Véleményem szubjektív,ilyenformán vitatható!:-)
Mindenesetre sok helyre visszamennék a Kéktúra útvonala által érintett helyekből,de a legtöbb BP-től keletre van.

nyugis kocsis 2011.08.04. 21:18:22

@nyugis kocsis: Várgesztestől nyugatra!Bocsi!
És hajrá Vuk és Eszti!!
Nem tudom elképzelni hogy ennyit menjek pihenőnap nélkül mint Ti...Terveztek pihenőnapot?
Én nagyon ajánlanám...mert nagyon nehéz a túra minden nap ennyi kilométerrel,és szeretnénk hogy sikerüljön Nektek!

vuk087 2011.08.05. 09:09:53

@MacGyver: Örülök, hogy sikerült rátalálni a blogra! Egy kis szakaszon esetleg társulhatnátok... És jó olvasgatást+köszönjük, hogy olvastok!

vuk087 2011.08.05. 09:16:56

@nyugis kocsis: Igazából egyetlen "bajom" van ezzel a túrával: kevés napunk van rá. Előtte munka, szeptemberben egyetem... Úgyhogy nem terveztünk pihinapot, de a Kékestető-Ágasvár szakaszt pihenőként könyveltük el: csak 20 km, 4-re már ott voltunk, a többi a 13. napi bejegyzésben. Lesz még pár ilyen könnyebb napunk+a reg.hét ott van vésztartaléknak, de azt nem szeretnénk elhasználni...

MacGyver · http://www.zivatar.hu 2011.08.05. 09:25:01

@vuk087: A következő két héten nem érünk rá, de utána örömmel :-)