HTML

Két vándor

Ez a blog elsősorban a vándortáborozásról szól. Szeretnénk segítséget, jó tanácsokat adni a kezdő túrázóknak, leírjuk az általunk bejárt túra látnivalóit, tapasztalatait, sztorijait.

Új blogunk:

Geotúrák a Bakonyban és túrák máshol

2011.08.10. 21:43 vuk087

19. nap: Katalinpuszta – Nagy-Hideg-hegy: újra a csúcson!

Lassú hálózsákból kimászás és viszonylag gyors táborbontás után jó minőségű, és egyenes úton robogtunk be Magyarkútra. A kocsma sajnos nem a koránkelő túrázóknak lett kitalálva, csak egy órával később nyitott. A tulaj szerencsére nem túl kedvesem, de kiadta a bélyegzőt.
Hatalmas sárban tovább botorkálva találkoztunk két túrázóval (Nagy Miklós és fia) és a kutyájukkal (Vahur, aki szerencsére barátságos volt Vukhoz) , akik legnagyobb meglepetésünkre közölték, hogy minket keresnek és velünk jönnének Nógrádig. A kellemes meglepetést még egy-egy csokival is tetőzték. Velük kellemesen elbeszélgetve, jó tempóban másztunk felfele, és újabb gyönyörű kilátást fényképeztünk a Nagy-Kő-hegyen. Az idő ma is tökéletes ilyen szempontból!
Nógrádra beérve Miklósék még meghívtak minket egy sörre/jégkrémre (ezúton is nagyon szépen köszönjük, meg a csokit is), majd felmásztunk a várba. Nem túl meglepő módon ezt is építgetik, ha nem is olyan intenzíven, mint pl. a Regécit.
A neheze innen következett: felmászni a Csóványosra. Viszonylag jól bírtuk a hosszú kaptatókat, azért annyira nem meredek, mint a Kékesre...
A csúcson még mindig nagyon tiszta légkör, de elképesztő szél fogadott minket. Nagyon messzire ellátni: Pilis, Dunakanyar, Vác, Naszály, egészen a Mátráig! Sajnos ebbe a kilátóba (geodéziai torony) is tilos és életveszélyes felmászni. Rozsdás ugyan, de szerintem pl. a Margit híd felújítás előtt veszélyesebbnek tűnt...
Nagy-Hideg-hegyig sok meredek lejtővel és emelkedővel jár az út, de viszonylag hamar letudtuk, már 7 előtt itt voltunk. Sajnos ezt a helyet se nekünk találták ki: nagyon drága, bár ez itt a semmi közepén érthető. Azért legalább megengedik, hogy a ház környékén sátrazzunk, és olcsón lehet zuhanyozni. A komfortérzetünket az sem fokozta, hogy utánunk hamarosan nagyhangú, pénzes bicikliscsapat érkezett, de szerencsére még nem volt nagyobb gondunk velük.
Kihasználjuk a kultúrszállást, végre tudunk mosni, akkukat tölteni (a fényképező aksii már nullán vannak, Józsi alig tudta kifacsarni belőlük az utolsó fényképeket). Tüzet rakni már csak a szél miatt sem tudunk, de Nógrádon vettünk tojást, így a vacsi tojásos kása lesz.

Eszti

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lilabirka 2011.08.11. 09:29:14

Legközelebbre, vagy másoknak Nagy-Hideg-hegyen járva:

Hosszú évek után idén év elején újra megnyitott a Magas-Tax turistaház: 1,5 km a Kéktől, csendes, nomádabb, nagyon olcsó, lehet tüzet rakni. Áprilisban ott aludtam egy csapattal. De most valamiért újra nem üzemel (meglehet, hogy ettől még sátrazható). nagyhideghegy.hu/szallaslehetoseg

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2011.08.11. 20:31:18

A Csóványoson mindig erős szél fúj:) Legutóbbi alkalommal amikor voltam kb. 10 napja éjfélkor értünk fel óriási ködben. Olyan szél volt fent (hogy minek mentem fel, ne kérdezzétek:D) hogy két kézzel kellett kapaszkodnom:) Maga a kilátó nem veszélyes egyáltalán, az első létra volt kicsit szétesve, de kb. egy fél éve megcsinálták. Tiszta időben látni a Széchenyi-hegyet és a János-hegyet is fentről, észak felé meg nagyon messze ellátni:)