HTML

Két vándor

Ez a blog elsősorban a vándortáborozásról szól. Szeretnénk segítséget, jó tanácsokat adni a kezdő túrázóknak, leírjuk az általunk bejárt túra látnivalóit, tapasztalatait, sztorijait.

Új blogunk:

Geotúrák a Bakonyban és túrák máshol

2011.08.19. 22:43 vuk087

28. nap: Kőhányáspuszta – Csókakő: Lángol az égbolt napnyugtakor...

Reggel végül csak elfogyasztottuk a megmaradt mentolos pudingokat, összekészültünk és jó tempóban elindultunk Mindszentpuszta felé. Reggelizni a Csáki várban reggeliztünk. Magából a várból alig maradt valami, csak a várárok nyoma és némi falmaradvány.
Mindszentpusztáról meglepően hamar leértünk Gántra. Mivel a boltok délben bezártak, bementünk a Vértes Vendéglőbe (most Märy néni vendéglője), ahol az aksitöltés idején ettünk egy menüt meg ittunk egy kis jegeskávét. Kiadós adag volt, mire elfogyott, fel is töltődött a laptop akkumulátora. Miután kellemesen megebédeltünk az elegáns étteremben, az épülettel szemben levőnem ivóvíz feliratú pumpálós kútnál nekiálltunk kimosni a ruháinkat és még mi is lemosakodtunk, hajat mostunk. Mulatságos volt kicsit... Közben a bolt is kinyitott, úgyhogy sikeresen bevásároltunk a hétvégére.
Mivel túl sok időt töltöttünk el Gánton, gyors iramban indultunk tovább, de a látnivalókat így sem hagytuk ki: megnéztük Kápolnapuszta gondozott temetőjét, ami háborús emlékhely is, meg megpihentünk a Géza-pihenőnél. A térkép azt írta, hogy innen szép a kilátás, de csak a szomszéd hegy sötétzöld tömege látszott.
Ami menet közben elkeserítő volt, az a vadászat módja: fedett, hőszigetelt vadászlesektől 10-20 méterre etető (földre kiszórt kukorica a vaddisznónak)... Ez közönséges mészárlás, nem sport és hivatás...
Már a völgyből látszott, hogy szép naplementénk lesz, megszaporáztuk hát lépteinket és felrohantunk a várba. Gyorsan kiválasztottuk a megfelelő sátorhelyet aztán nekiálltunk gyönyörködni a napnyugtában. Egyszerűen fantasztikus volt! Mintha lángolt volna a felhők alja...
Nóri nagyon jól bírta a napot, kellemesen elfáradt, de közölte, hogy ő épp ezt a kellemes fáradtságot hiányolta eddig... Úgy tervezte, hogy Hévízig velünk jön, reméljük úgy is lesz!

Vuk

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolisBianka 2011.08.21. 09:33:23

Ritka jól sikerült ez a kép:)