HTML

Két vándor

Ez a blog elsősorban a vándortáborozásról szól. Szeretnénk segítséget, jó tanácsokat adni a kezdő túrázóknak, leírjuk az általunk bejárt túra látnivalóit, tapasztalatait, sztorijait.

Új blogunk:

Geotúrák a Bakonyban és túrák máshol

2011.08.09. 21:24 vuk087

18. nap: Felsőpetény – Katalinpuszta: Megláttuk a Dunát!

A tegnapi szülinapozás után a reggel elég nehézkesen indult, de csak összeszedtük magunkat és elindultunk. Felsőpetény és Ősagárd között a gyönyörű rétek, a hatalmas szedrek és a kissé ritkás jelzés lassította utunkat.
Az út neheze azonban csak ezután következett: felmászni a Naszályra. Szerencsére a hidegfront kisöpörte a fülledt, párás időt, és bár mindig hideg szél fújt, ragyogó napsütés és tiszta égbolt jellemezte a mai napot. Bárcsak mindig ilyen idő lenne!
A Naszály az egyik kedvenc helyünkké vált az utóbbi időkben. A tiszta időben messzire el lehetett látni, még a kilátó előtti szakaszról is nagyszerűen el lehetett látni a környező falvakra, hegyekre – a Mátra és a Börzsöny vonulataira. Egy ilyen kilátóponton ebédeltünk, előtte-közben-utána pedig virágzó kövirózsákat fotóztam.

A kilátóhoz (ami igazából egy geodéziai torony) 2 után valamivel értünk fel, majd a figyelmeztető feliratok (Felmászni tilos és életveszélyes!) gondos elolvasása után óvatosan felmásztunk a torony tetejébe. A páratlan kilátásért megérte kockáztatni: a Duna két irányból is látszott, a Börzsöny és a Mátra vonulatai is tisztán kivehetőek. Szenzációs volt!
Ha a lejtőmeredekség szóba kerül, mindig Ágasvárral példálóznak, hogy onnan milyen nehéz lejönni. Szerintem nagyzsákkal sokkal könnyebb volt Ágasvárról lejönni, mint a Naszályról. Meredek, keskeny, csúszós út vezet le a hegy oldalába, megkínlódtunk vele, mire leértünk.
A Bik-kútnál tartottunk egy kis pihenőt (most épp csordogál belőle víz), majd egy kis gombagyűjtés után leereszkedtünk Katalinpusztára. Itt megettünk egy negyed dinnyét (nagyon jól esett!), majd elindultunk Magyarkút felé.
Sátrat végül az úthoz közel, Szendehely felett állítottuk fel. A tábortüzet most egy gyufával sikerült meggyújtani és hamar elkészült a kolbászos-rizs, amibe a ma gyűjtött gombákat is beleraktuk.

A holnapi nap nehéznek ígérkezik, fel kell mászni a Nagy-Hideg-hegyre... De a Sirok – Kékes után már ez sem jelenthet gondot!

Vuk

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.