HTML

Két vándor

Ez a blog elsősorban a vándortáborozásról szól. Szeretnénk segítséget, jó tanácsokat adni a kezdő túrázóknak, leírjuk az általunk bejárt túra látnivalóit, tapasztalatait, sztorijait.

Új blogunk:

Geotúrák a Bakonyban és túrák máshol

2011.08.05. 23:25 vuk087

14. nap: Ágasvár – Tepke-kilátó: Hosszú nap volt

Ágasvárról mindig nehéz elindulni, most is egy óra késéssel kezdtük meg az ereszkedést Mátraverebély felé. Közben még feltöltöttem a képeket a tegnapi poszthoz, majd siettünk is tovább. Pecsételni a fénysorompónál levő körtefánál pecsételtünk Mátraverebélyen. A fa érdekessége, hogy valószínűleg vadalmába oltották a körtét és az oltás alatt is kihajtott a fa: van rajta finom körte és még éretlen vadalma.

Itt találkoztunk egy fiatal párral, akiknek ajánlására megnéztük végül Mátraverebély gótikus templomát. Már korábban is terveztük, de aztán valamiért mégse mentünk el oda. Most sort kerítettünk rá és megérte! Egy kedves bácsi mutatta meg a templom minden zegét-zugát, közben pedig rengeteg érdekességet mondott. Így aztán itt is elidőztünk egy jó darabig.

Az „elvesztegetett” időt sietéssel pótoltuk: nem néztük meg a Szentkutat :-(

Sámsonháza aranyos kis falu, de mivel nem volt nyitva az a „könyvtár”, aminek a könyvtárosával két éve nagyon jót beszélgettünk, csak a geológiai bemutatóhelyet néztük meg a műút mellett. Ez egy kettévágott rétegvulkán, aminek egész jól látszódnak a rétegei.

Nagybárkányon csak pecsételtünk, ettünk egy jégkrémet, aztán mentünk tovább, mert így is kis csúszásban voltunk. Vizet a Csöpögő-kútból vettünk (most folyt rendesen, nem csak csöpögött), gombát pedig a Tepke-gerincről... Eszti látta meg őket, őzlábgombák meg tinóruk, nagyon finom kolbászos-gombás rizs lett belőlük.

Mivel errefele szokatlanul nagy a vadmozgás, a kilátó legalsó szintjén állítottuk fel a sátrat és dőltünk be a hálózsákba.

Vuk

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petami87 2011.08.06. 03:35:50

Hajrá! Holnap elvileg találkozunk ha fel bírok kelni... :)

Szotske 2011.08.07. 20:14:58

Jó hír, hogy a Csepegő forrás folyik. Annak idején 11 éve mellette sátraztunk, de egy-két óra alatt telt csak meg az ötliteres kanna. Azóta meg csak kiszáradva láttam.