HTML

Két vándor

Ez a blog elsősorban a vándortáborozásról szól. Szeretnénk segítséget, jó tanácsokat adni a kezdő túrázóknak, leírjuk az általunk bejárt túra látnivalóit, tapasztalatait, sztorijait.

Új blogunk:

Geotúrák a Bakonyban és túrák máshol

2011.06.10. 22:40 vuk087

Bemutatkozás és egy őrült terv

Sziasztok!

Először is, ki a két vándor? Eszti, 21 éves,és Vuk, 24 éves. Régóta együtt vagyunk, stílusosan egy túrán ismerkedtünk meg és azóta sok szép helyen jártunk együtt. Mindketten rajongunk a természetért, így nem véletlen, hogy Eszti biológiát tanul én meg környezettant.

A két vándor név pedig onnan jött, hogy a kedvenc túra-műfajunk a vándortábor. Ilyenkor hátunkon a házunk és elvonulunk valamerre másfél-két hétre. Legutóbb például Szarvaskőről indultunk, minden nap máshol aludtunk, más tájakat érintettünk, végül kb. két hét múlva a Naszályról megpillantottuk a Dunát. Mi a vándortábornak ráadásul egy nomádabb formáját űzzük: pl. szállás vadkempingben, aminek megvan az az előnye, hogy kötöttségek nélkül tudsz létezni: nem kell buszra rohanni, szállást foglalni, kevesebb szervezést igényel (akkor indulsz, mikor jól esik, ott alszol, ahol rádesteledik), és a költsége is kisebb - és sokkal-sokkal fílingesebb. Vacsora tábortűznél (ehhez majd adunk néhány tippet), fürdés patakban vagy kékkútnál, vízvételi lehetőség szintén ezeknél a helyeknél. Nincs is olyan kikapcsolódási forma, ami a városi civilizált élettől ennyire gyökeresen eltér - nem is értem, miért nem csinálja mindenki :)

Ezeken a túrákon általában az Országos Kék Túra szakaszait jártuk be, és pont a fent említett élmény hatására vetődött fel az az őrült ötlet, hogy mi lenne, ha megcsinálnánk elejétől a végéig egyhuzamban. Ez persze nem egyedi eset, Rockenbauerék után jópáran megcsinálták már, de mi még nem :)

Az indulás időpontja sokáig bizonytalan volt, végül különböző okok miatt a július 23-át választottuk. Így 44 napunk lesz Írott-kőig eljutni (1128,2 km). Szept. 5-től regisztrációs hét az egyetemen, ez egyúttal a vésztartalék is. Így a napi táv kb. 26 km, ami nagyzsákkal kemény lesz, de megcsináljuk. Ezek alapján a szálláshelyek listája így alakul:

1. júl.23. szállás: Kishuta

2. júl. 24. Makkoshotyka

3. júl. 25. Regéc

4. júl. 26. Fancsal

5. júl. 27. Rakacaszend

6. júl. 28. Szabó-pallag eh.

7. júl. 29. Aggtelek

16. Aug. 07. Becske

17. Aug. 08. Felsőpetény

18. Aug. 09. Magyarkút

19. Aug. 10. Nagy-Hideg-hegyi th.

20. Aug. 11. Nagymaros

41. Szept. 01. Bögöt

42. Szept. 02. Tömörd

43. Szept. 03. Kőszeg

44. Szept. 04. otthon, vetett ágyban:-)

Ezek persze a vándortábor jellegéből adódóan csak erősen körülbelüli helyek, esetenként akár 5 km-es eltérés is előfordulhat. Nem lesz egyszerű megtalálni minket, de bárkit szívesen látunk, aki csatlakozna hozzánk egy vagy több napra.

Indulás előtt majd még írok pár sort a felszerelésről és a felkészülés menetéről is. Ezen kívül igyekszünk majd minél több tippet adni mindazoknak, akik esetleg hasonló őrültséget terveznek.

Eszti & Vuk

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lapulevél 2011.07.21. 14:38:23

Sziasztok!

Nagyon tetszik az "őrült terv"-etek! Én is nagy természet rajongó vagyok, sokat gondolkodtam rajta, milyen jó lenne egyhuzamban végig menni a kéktúrán. A kivitelezés még várat magára egy keveset. :-)
Kellemes túrázást kívánok Nektek és köszönöm a sok hasznos ötletet a vadkempingezéshez!
Üdv: Reni

vuk087 2011.07.21. 17:06:09

@lapulevél: Üdv!
Köszönjük a jókívánságot és örülök, hogy tetszik a blog! Gyere el 1-2 napra és akkor élesben is kipróbálhatod velünk a vadkempingezést!
Vuk

KuttorIldi 2011.07.21. 22:36:40

Őrület és nagyon jó :) sok sikert Nektek! Várjuk a leírásokat!!