HTML

Két vándor

Ez a blog elsősorban a vándortáborozásról szól. Szeretnénk segítséget, jó tanácsokat adni a kezdő túrázóknak, leírjuk az általunk bejárt túra látnivalóit, tapasztalatait, sztorijait.

Új blogunk:

Geotúrák a Bakonyban és túrák máshol

2011.07.23. 11:46 vuk087

0. nap: Akkor kell túrázni, amikor jól esik

0. nap: leutazás, Hollóháza – Nagy-Milic

Tegnap már nem jutott rá idő, így most írok pár szót a többi felszerelésről is.

Hátizsák: Decathlon-gazdaságos, Forclaz60. Jó nagy darab, sok minden fér bele és rengeteg helyen állítható. A hátránya ugyanez: rengetegszer újra kell húzni a különböző hevedereket...

Cipő: nekem bakancsom van (Forclaz500), Esztinek túracipője (Forclaz100-as talán). Az enyém vadi új, most bejáratós, de nem mertem a régi szakadt bakancsomba jönni. Esztié már kicsit megviselt, de kibírja még a túra végéig. Ebből is látható, hogy a bakancs – cipő vita értelmetlen: mindenki azt használja, amelyikben kényelmesen tud menni.

Ezen kívül tettünk el szandált is, jó idő és jó terep esetére.

Ruhák: három váltás póló és fehérnemű, egy polárpulcsi és egy dzseki. Többet felesleges is vinni, a három váltás pont arra elég, hogy egy rajtad van, egy szárad a mosás után, egy pedig tiszta. Ezen kívül egy sokzsebes hosszúnadrágban túrázunk, de tettünk el még rövidnadrágot is, ahol kevés a csalán és jó az út, oda jó lesz. Eszti tett el szoknyát is, ez pl. fürdésnél lehet hasznos.

Poncsó: azért hasznos, mert a hátizsákot is beborítja.

Az útról: minden csatlakozást elértünk, de így is fél 3-ra értünk Hollóházára. Gyors pecsételés után körülnéztünk kicsit és fotózkodtunk a Kéktúra-emlékműnél. Itt minden a porcelánról szól: az emléktáblák, a keresztút stációi, stb. mind abból vannak.

A faluból kifele kis keresgélés után ráálltunk a kék jelzésre, melynek minősége Bodó-rét közelében lett jó. Innen már gond nélkül tudtuk követni az utat, azt a kis apróságot leszámítva, hogy eleredt az eső, majd Nagy-Milicig szakadt. A poncsóm és Eszti cipője nem is sokáig bírta: ő tocsogott a vízben én meg bőrig áztam. Mire felértünk a csúcsra, az eső elállt, így gyors sátorállítás után vacogva bújtunk a hálózsákba. A vacsi zacskósleveses dara volt.

Kicsit reménykedtünk benne, hogy nem rögtön a 0. napon fogunk megázni, de nem jött össze :( Nem baj, ezután már csak jobb lehet!

Vuk

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biciklis 2011.07.23. 12:53:08

Remélem,ezzel a megázást le is tudtátok az egész útra.
Jó időt,és kitartást kívánok !

benna 2011.07.23. 22:27:12

hu, az esőért nem irigyellek! de az egyéb élmények...hát az jó volna. még lehet h bevállalom egy szakaszon, mert nagyon izgalmasnak tűnik. mi ma zolival túrát vezettünk a művészetek völgyében látássérülteknek, igazi élmény volt! ők is bevállalták az esőt, és a túrára a messziről utazást - szegedről, pestről, dunaújvárosból. ez talán növeli az energiáitokat a továbbiakhoz! itt egész délelőtt esett. drukkolok nektek! anna a geotúravezetőktől