HTML

Két vándor

Ez a blog elsősorban a vándortáborozásról szól. Szeretnénk segítséget, jó tanácsokat adni a kezdő túrázóknak, leírjuk az általunk bejárt túra látnivalóit, tapasztalatait, sztorijait.

Új blogunk:

Geotúrák a Bakonyban és túrák máshol

2011.08.29. 22:30 vuk087

38. nap: Gyöngyösi csárda – Sarvalyi vadászház

Egész kényelmes sátorhelyünk volt, sikerült is jól kialudni magunkat, de a sátorból való kikászálódást így sem kapkodtuk el... A reggelt már Reziben fogyasztottuk el, majd elindultunk megkeresni a rezi várat.
Elég nagy kitérőt tettünk meg, mire a faluból felmentünk a várba és utána visszatértünk a kékre, de mivel nem ugyanoda kell visszamenni (a kék rom jelzés Zalaszántóra is levezet), nem okozott nagy lelki traumát a kék elhagyása. Érdemes volt felmenni a várba: szép kilátás nyílt Zalaszántó, Tátika felé, még Sümeg is látszott. Másik irányban a tanúhegyek közül látszott pár darab plusz egy kis szelet Balaton. Maga a vár egyébként csak néhány felújított – újból felhúzott falból áll, de talán még építenek hozzá valamit... Érdekes, hogy a középkor után a XX. – XXI. században ismét nekiálltak az emberek várakat építeni...
Innen kicsit jobban jelzett, szép ösvényen mentünk le a Szántó előtti műútra. Sajnos a faluban levő Mézeskalácsház zárva volt (ezen a túrán valahogy sose találjuk el a múzeumok nyitvatartását...), ezért kapásból a sztúpához mentünk fel.
A sztúpa egy buddhista szent hely, minden sztúpa egy „eredeti” Buddha-ereklyét őriz magában. Az itteni építmény Európa egyik legnagyobbjának számít. Hófehér falaival, a körülötte lengedező ezernyi imazászlóval egész varázslatos hangulatot áraszt.

Valamiért csak a sztúpa felé menet gondolkodtunk el rajta, hogy túl kevés a vizünk. Mivel egyik forrás sem működött, amit a térkép jelölt, Hidegkúton (pár ház van csak itt, régen egy egész falu volt...) próbált meg Eszti vizet kérni, de csak azt a választ kapta, hogy nem tudják bevenni az üveget, mert szúnyogháló van az ablakon... Ezek után nem volt kedve Esztinek megkérdezni, hogy ajtaja nincs a háznak? Látszik, hogy már nem keleten vagyunk...
A Tátika-várba szép kényelmesen baktattunk fel. Ezt is jócskán felépítették, mióta utoljára arra jártam... A Balatonból itt két szelet is látszott, és a kilátás többi része sem volt rosszabb...
Végül a Sarvaly-forrásból vettünk vizet: bögrével kell ugyan merni a vizet, de különben semmi gond nincs vele, tiszta, hideg víz van a medencében.
Épp most érkezett meg Szötske, a tervek szerint a héten velünk fog jönni.

Vuk

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szotske 2011.09.02. 19:03:26

A hétfő általában múzeumi szünnap.
A forrást meg inkább hagyjuk!

pitonkigyo 2011.09.05. 09:52:11

Pont a Zalaszántó-Sárvár szakaszt akarom vadkempinggel megoldani, de kicsit hezitáltam, menni fog-e.
A napi bontásunk egyezik, adtatok egy lökést, ezek szerint működik a dolog, nem űznek el a vadászok sem.