HTML

Két vándor

Ez a blog elsősorban a vándortáborozásról szól. Szeretnénk segítséget, jó tanácsokat adni a kezdő túrázóknak, leírjuk az általunk bejárt túra látnivalóit, tapasztalatait, sztorijait.

Új blogunk:

Geotúrák a Bakonyban és túrák máshol

2011.08.27. 00:06 vuk087

35. nap: Szentbékkálla – Szigliget

Nagyon jó döntés volt a kilátó legtetején aludni: itt kellemesen hűvös volt (azért így sem fáztunk rövidnadrágban és pólóban), még szellő is fújdogált, nagyon jól aludtam. 5kor keltünk, hátha így többet tudunk menni a legnagyobb meleg előtt. Most már sajnos viszonylag későn kel a nap, nem is volt olyan látványos, viszont a völgyben a köd gyönyörű volt. Hamar összeszedtük magunkat, már 7 előtt Szentbékkállára értünk. Még a falu előtt furcsa durrogásra lettünk figyelmesek, majd rájöttünk, hogy ezzel a seregélyeket akarják elkergetni. Azért a turistákra sincs pozitív hatással, a falusiakról nem is beszélve: szidták rendesen.
Mire a kőtengerhez értünk, már nagyon meleg lett, pedig még csak 8 óra volt. Sajnos most nem is tudtuk úgy bebarangolni, mint az előző bejáráson, valahogy nem volt hangulatunk...Az eredetileg tervezett szállásunk Mindszentkálla után lett volna, egy ismerős borospincéjénél. Azért így is megkerestük a pincét, kb. 10re értünk oda, tehát tegnap este esélytelen lett volna. Itt pihentünk egyet, ettünk szőlőt, körtét, húztunk a kútból vizet és pacsáltunk egyet. Nagyon jól esett!
Sajnos a fürdés hatása sem tartott túl sokáig. Fel akartunk mászni a csobánci várhoz, de ilyen melegben valahogy ehhez sem volt kedvünk (a hely teteje teljesen kopasz).

Némi aszfalt után beértünk Káptalantótiba. Itt tartottunk egy kisebb sziesztát (sör, fagyi, sósmogyi a sópótlás miatt). Nóri kiszámolta, hogy már nem éri el a vonatát, ha feljön velünk Badacsonyra, így inkább műúton gyalogol be Tomajra. A káptalantóti utáni műút szakaszon még elkísért minket, majd itt elbúcsúztunk egymástól. Nagyon élveztük vele ezt az egy hetet, jól összeszoktunk, tetszett neki a mi túrastílusunk.
Némi szőlőre föl-le mászás után elkezdtünk felcaplatni a Badacsonyra. Először nagyon jól esett az egészséges erdők árnyéka, de utána megint túl meleg lett. Jól megszenvedtünk a meredeken, de a balatoni oldalról gyönyörű kilátás volt. A Bujdosók lépcsője viszont nagyon tönkretette a térdünket (pedig már egyébként is kezdi érezni a 35 napot).
Ezután már csak a jó hosszú aszfalt következett. A szállás Józsi ismerősénél, Ricsiéknél volt betervezve. Jó messze laknak a kéktől, nagyon elfáradtunk, mire beestünk. Elég sokáig vacsizgattunk, beszélgettünk, de azért valahogy fel kéne kelni reggel is...

Eszti

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

samgorja 2011.08.27. 00:23:35

És még posztolni is volt erőd, ez igen! Ez a meleg ez nagggyon durva! Tartsatok ki, nyugatról érkeznek az esők, bár a meleg kevéssé csökken, de jól jöhet a zuhany ezek után...

gulyasattila 2011.08.27. 18:25:56

Azt mondják, holnap úgynevezett kirándulóidő várható:)