HTML

Két vándor

Ez a blog elsősorban a vándortáborozásról szól. Szeretnénk segítséget, jó tanácsokat adni a kezdő túrázóknak, leírjuk az általunk bejárt túra látnivalóit, tapasztalatait, sztorijait.

Új blogunk:

Geotúrák a Bakonyban és túrák máshol

2011.07.28. 15:29 vuk087

5.nap: Gibárttól Irotáig száguldás

Reggel nagyon reménykedtünk a szép időben, 5kor erősen állítottuk, hogy csak azért van ilyen hideg, mert hajnal van. Alapvetően jó, kissé felhős, bizonytalan időben sétáltuk le a hosszú aszfaltutat Abaújdevecserig. Egy néni segítségével sikerült megtalálni az „utat” Fancsalra (a mezőn keresztül vezetett minket).

Itt végre gyakorlatban is kipróbáltuk a mosást. Kinéztünk egy szimpi kékkutat, bevizeztük, beszappanoztuk (mosószappan, Tesco, 150 Ft) a ruhákat, jól átdörzsöltük, aztán kiöblítettük. Aztán a csap mellett lakó bácsi kijött, és hozott nekünk lavort, így könnyebb volt a művelet.

Miután kimostuk és a táska hevedereire kiteregettük a ruhákat, kb. 10 perc múlva elkezdett szemerkélni az eső, majd Bakatakék előtt egész jól rákezdte. Na ekkor már kiborultam. 5. napja megyünk, minden nap azt remélem, hogy már jobb lesz, de még nem volt olyan nap, hogy ne esett volna az eső. Tudom, hogy még ennél is lehetne rosszabb, hiszen nem kellett egész nap az esőkabát, nem ázott be a sátor, de azért akkor is...

Szerencsére utána azért kisütött a nap, a ruhák is egész jól megszáradtak végül. Az út sem volt olyan szörnyű, mint ahogy a kéktúra-fórumban olvastuk. Azért léteznek utak, néhol jelzés is akad, ha egy kicsit régi is. Közel vannak egymáshoz a faluk, nem kell köztük tekeregni, mentünk toronyiránt. Egyébként legtöbbször kiderült, hogy tényleg az a hivatalos út.

A Cserehát lakossága nem csak egy külön bekezdést, de szociológiai tanulmányok sorozatát is megérdemelné. Minden rossz, amit É-Magyarországról hallani lehet, előfordul itt... Mi szerencsére mindenhol csak kedves emberekkel találkoztunk (l. feljebb), és elég sok helyen találkozni új beruházásokkal, fejlesztésekkel is.

Abaújszolnok a legvészesebb települése a kéknek. Régen itt turistaszálló is üzemelt, ma már csak néhány fehér bőrű lakosa van. A néni, akinél az OKT pecsét volt pár éve meghalt, és a faluba nem mernek ládikát kihelyezni... Ennek ellenére segítőkész cigánygyerekek végigkísértek minket a falun, de sajnos nem derült ki számunkra, hogy akkor most sok pecsét van, de éppen senki sincs otthon, vagy csak egy van, és az minden nap máshol. Na mindegy, lefényképezkedtünk a falunévtáblával.

Ezután még egyszer elkapott minket az eső, és mindkettőnk lába is nagyon fájt már. Ezért úgy döntöttünk, hogy nem megyünk be Irotára, hanem a falu fölötti dombon alszunk. Van ugyan ott focipálya, de ha mégsem mernénk ott aludni, a következő hegyre már nem bírnánk fölmászni.

A falu fölötti rét nem a legnyugalmasabb. Az előbb halálra rémültünk egy vaddisznótól. A sátorhely meg borzasztóan hepehupás. Azért igyekszünk aludni, mert holnap megint korán kelünk.

Eszti

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyugis kocsis 2011.07.28. 18:21:31

Irotán nyugodtan aludhattatok volna -vagy még talán nem késő?- mert egy db roma sincs a 70 fős faluban,én tavaly ezt használtam bázistábornak,3 éjszakát aludtam a Talentum vendégházban.Üdv és kitartás! (bár ezt könnyű mondani a gép mellől otthonról:-) )
hobo bobo

nyugis kocsis 2011.07.28. 19:40:22

Irota körül nagyon nincsen térerő,ezt én is tapasztaltam,még sms-t sem tudtam küldeni,csak ha visszaautóztam kb 2-3 km-t az aszfalton.Viszont ha lehet egy javaslatom!Irotát elhagyva menjetek fel a jobbra látható dombra,az a jó irány,azután pedig nem sokkal jön a Kecske-pad.A Kecske-padról pedig gyakorlatilag északra van Rakacaszend,amely falut én sem teljesen a kéken közelítettem meg,hanem a gombászok által kitaposott és mutatott szekérúton,amely a végén egyezett a kékkel.
Ha tudtok sokat menni,akkor én a helyetekben már csak a Szabó-Pallag körül sátraznék legközelebb!

hev53 · http://hevesiz53.blogspot.com/ 2011.07.28. 21:12:02

A jövő héten megyünk a Csereháti szakaszra, remélem az eső addigra kifárad :-) Bódvaszilas felett záportározó épült az útvonalra, lehet, hogy kerülnötök kell!