HTML

Két vándor

Ez a blog elsősorban a vándortáborozásról szól. Szeretnénk segítséget, jó tanácsokat adni a kezdő túrázóknak, leírjuk az általunk bejárt túra látnivalóit, tapasztalatait, sztorijait.

Új blogunk:

Geotúrák a Bakonyban és túrák máshol

2011.08.14. 21:53 vuk087

23. nap: Virágos-nyereg – Piliscsaba

Két fárasztó, sietős nap után a reggeli kelés nagyon nehezen ment. Hamar szedni akartuk a sátorfánkat, mert ugyan eléggé takarásban voltunk, mégis közel egy viszonylag forgalmas földúthoz és a büféhez. A fél 6-os kelésből mégis 7-es lett, de ezután siettünk a reggelizőhegyre, a Hármashatár-hegyre.
A vizünk sajnos előző este szinte teljesen elfogyott főzésre és a parázs eloltására, és még itt sem tudtunk venni, ezért majdnem Fenyőgyöngyéig kellett menni. Itt a hosszúnadrágjainkat is kimostuk (ehhez úgy tűnik, a legjobb helyeket találjuk meg, a következő ilyen akció alighanem Hévízen lesz).
A Budai-hegységi szakasz egyébként véletlenül került vasárnapra, nem örültünk neki, de így jött ki. Nagyon szokatlan, hogy eddig napi néhány túrázóval találkoztunk, ma meg hirtelen tömegesen jönnek a kiránduló családok, sétálgató nyugdíjasok...
Ezenkívül az is fura, hogy kb. egy órányira voltunk a kolitól, és nagyon ismert helyeken jártunk, miközben már szinte teljesen leszoktunk a civilizációról (a koli egyébként nem gyakorolt túl nagy vonzást: a szobánkat nyárra másnak adják ki, a cuccaink egy szekrénybe vannak zárva, ahonnan egy nap lesz előszedni őket).
A kék jelzés a Budai-hegyekben hatalmas kacsákat tesz. Nem egészen értjük, miért, hiszen eddig a legfelkapottabb helyeken (Mátra, Bükk) éppen csak átvágott. Aki tudja, miért van ez, megoszthatná velünk is.
Néhány szép Budapestre nyíló kilátás után értük el Hűvösvölgyet. Itt úgy döntöttük, hogy alaposan megünnepeljük egy extra méretű pizzával és jégkrémmel, hogy átértünk a másik OKT atlaszra.
Alaposan jóllakva, és mint kiderül, túl kevés vízzel indultunk tovább. Meglehetősen elálmosodva másztunk fel a Máriaremetei templomhoz (szokatlan ennyi városban mászkálás), majd tovább Zsíroshegy felé.
A Mufflonitató nevű, hangulatos erdei kocsma tulajdonosaival a Sárga70 szervezése alatt már összebarátkoztunk (már 2x is itt voltunk pontőrök). Itt megtöltöttük az összes palackunkat, így jó nagy plusz teherrel másztunk fel a Szénásokra. A gyönyörű dolomit sziklagyepekről szép körpanoráma nyílik, érdemes megnézni.
A Szénások és Piliscsaba között találtunk egy ideálisnak tűnő, puha farakodó helyet. Reméljük, a faforgács is van olyan kényelmes, mint a szénaágy.

Eszti

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.