HTML

Két vándor

Ez a blog elsősorban a vándortáborozásról szól. Szeretnénk segítséget, jó tanácsokat adni a kezdő túrázóknak, leírjuk az általunk bejárt túra látnivalóit, tapasztalatait, sztorijait.

Új blogunk:

Geotúrák a Bakonyban és túrák máshol

2011.08.01. 21:48 vuk087

10. nap: Mályinka – Bélapátfalva: át a Bükkön

Kultúrszállásról elindulni sosem egyszerű dolog, így volt ez ma reggel is. Mályinkán még beugrottam a boltba magnéziumos pezsgőtabiért és szőlőcukorért. Végül kis csúszással elindultunk fel a Bükk-fennsíkra.

A dédesi várhoz vezető meredekebb úthoz érve köd fogadott minket, de már régóta meg akartuk nézni a várat, gondoltuk, ha kilátás nem is lesz, csakazértis alapon felmegyünk. Nem volt egyszerű feljutni, brutálisan meredek út visz fel. Kilátás valóban nem sok volt, de amit láttunk, az fantasztikus volt. Mint a lebegő sziklák az Avatarból...

Bánkútra meredek és csalános úton jutottunk fel. Innen kezdve viszont jobb lett az út, és ami még jobb: nem volt annyira meredek.

A Tar-kőről már szép kilátás nyílt a környező hegyekre és a felettük tornyosuló fekete felhőkre. Szarvaskő irányából mintha esett is volna... Zsolt közben kitalálta, hogy majd előresiet és akkor meg tudja csinálni Szarvaskőig a távot. Végül csak Bélapátfalváig ment el, onnan még elkapta az utolsó buszt Pest irányába...

Cserepes-kőig még elkísértük, majd nagyobb pihenőt tartottunk ott: elfogyasztottuk a maradék kenyeret és zsírt.

Innen már gyorsabb léptekkel indultunk lefelé Bélapátfalvára. Útközben beleszaladtunk egy felhőbe, kicsit sikerült is megázni, de a sátorhelyre már szép időben érkeztünk meg. Épp el is kezdtünk volna tüzet rakni, mikor leszakadt az ég. Kb. negyed óráig zuhogott csak, de pont elég volt arra, hogy csurom vizesek legyünk. Ráadásul hosszabb esőre számítottunk, ezért mikor elkezdett esni, mi felállítottuk a sátrat. A belső sátorba azonban fél perc alatt is annyi víz került, hogy nem győztük kitakarítani... A zuhé miatt a tábortűznél való főzésről is le kellett mondanunk, ezért megint dara volt a vacsi...

Vuk

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Turi Zsolt 2011.08.01. 23:41:14

Jól is tettem, hogy Bélapátfalván felszálltam arra a buszra, ahogy elindult egy hatalmas nagy zuhi kezdett rá.
Viszont a társaságotokban minden esőt megusztam, megusztunk. :)

Köszönöm, hogy elkísérhettelek itt Titeket, Jó utat továbbra is!

lilabirka 2011.08.02. 13:43:46

Jaj, ne... Ennyi víz nincs a világon!! Ha csak nem kitaláljátok az egész sztorit :-))), még a végén elétek megyek gratulálni a pályaudvarra az érkezésetek napján (ha már a fővároson is pont akkor haladtok át, amikor nem tudok kiszaladni Hűvösvölgybe egy kézfogásra), mint az OKT hőseinek!

szemestundi 2011.08.02. 19:34:58

Sziasztok!
Nagyon tetszik a blog, jó olvasgatni :)
Az a kérdésem, hogy merrefele fogtok vasárnap járni, mert szívesen csatlakoznék.
Addig is jó túrázást, kevés esőt...

petami87 2011.08.02. 22:04:09

aug. 07.: Cserhátsurány – Szandaváralja – Becske Tervbe ezt írták. Én is gondolkodom.